2011/01/16

Jag har kammat i en fiskarflickas hår

110116

110116

Snön regnar bort, det finns hopp om liv. Jag kommer knappt ihåg hur asfalten ser ut under snön, än mindre gräset. Bestämmer mig för att nog bättra på min franska i höst, vid sidan av att dra bokvagnar på biblioteket. Saknar att ta bilen till en liten kuststad med en liten hamn, titta på balkonger med snickarglädje, säga "här kan vi bo sen", åka till en annan liten kuststad: "eller här". Funderar lite på vart man tar bilen när man bor i Växjö.
(Sven Alfons - Jag har en gång varit på Korfu)

9 kommentarer:

Emmely sa...

När man bor i Växjö kan man tex åka till Halmstad! Tar bara lite mer än en timme ungefär har jag för mig! Eller så kan man åka runt Åsnen (typ lite söder om Växjö tror jag den ligger), eller köra över en bro till nån ö som ligger mitt i Åsnen. Då åker man tex ner till Urshult och sen rakt uppåt därifrån (kolla nån karta). Åk också till Evedal och trakterna däromkring. Superfint! Moheda får man inte missa sen till våren när de öppnar! Du kanske redan har varit där nån gång? Stor loppis med massa fint! Och asmö folk eftersom de bara har öppet typ en dag i veckan. Men åker man dit ligger det också lite småloppisar i lador och sånt på vägen dit.

Emmely sa...

Jag har för mig att det är rätt fint i Öjaby också! Säkert fint på många ställen som ligger vid Helgasjön

Hanna sa...

åh, vilka vackra bilder.

lovisa/polichinelle sa...

det har jag funderat på många gånger. förra sommaren cyklade vi till evedal, en badplats någon mil bort. det är ett tips, men inte alls som att bada i havet därhemma.

lovisa/polichinelle sa...

men åh, så bra! visst bor jag på campus. du också? var? (om du inte vill säga så behöver du ju såklart inte)

blygvink sa...

jag tycker det är hemskt fint i tingsryd när man åker förbi där. mest för sjöns skull. men sen tror jag det är ganska fint i hovmantorp med.. men det är bara något jag fått för mig. annars är det bara att följa emmelys råd här ovan. hon är gud på roadtrips

blygvink sa...

jag tycker det är hemskt fint i tingsryd när man åker förbi där. mest för sjöns skull. men sen tror jag det är ganska fint i hovmantorp med.. men det är bara något jag fått för mig. annars är det bara att följa emmelys råd här ovan. hon är gud på roadtrips

Kajsa sa...

vilken fantastisk balkong!

lovisa/polichinelle sa...

aha! jag bor på tuvanäsvägen, precis sådär så jag ser café tufvan snett upp från mitt fönster. sivans dunkar rätt kraftigt på lördagar och ibland är det jobbigt, men oftast är jag inte hemma då ändå. på vårkanten brukar dock jobbarna komma igång och efterfesta i badtunna här utanför, då kan det vara liv fram till förmiddagen. det gäller att inte vara svårsov'd!