2011/01/27

Nu ligger han tungt på strand sen tio minuter, tjugo minuter, trettio

100127

100127

Häromdagen fick jag 100 foton i brevlådan som jag beställt gratis. De bästa av mina flickrbilder jag samlat på mig genom åren och några egna som jag blir glad av att se på. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med alla, kanske pryda en eller flera väggar. Inatt simmade jag över en sjö, det blev ebb och flod på några minuter. Morfar simmade bakom, när han var halvvägs var det ebb, han satt i mitten av sjön med sand upp till midjan och log. Jag stod bakom disken på bibblan, det kom män med pärmar fyllda av konspirationsteorier de tänkt på hela livet, ville att jag skulle arkivera dem. I källarn fanns massa offentliga toaletter, jag intervjuade Devendra i ett badkar.
(Gunnar Ekelöf - Fiskaren på strand)

3 kommentarer:

Lisa sa...

vackra bilder!

lovisa/polichinelle sa...

bäst bäst bäst med 100 bilder gratis. sådant utnyttjar jag alltid! så underbart med fotoalbum istället för "bara" ha fotona digitalt.

ps. kom du på spelningen? det var rätt mycket folk så jag såg inte.

idioteque sa...

bilden med spegeln där nere i hörnet är helt makalös.