2011/02/02

Into the wild





























































































































































































Filmtips. Inte så mycket för mannen som vill se världen (Amerika), utan för fälten, skogarna, forsarna, lastbilarna, trailerparkarna, solnedgångarna, vägarna. Sånt jag tänker på när jag ser prislappen på klänningen, hänger tillbaka den på galgen. Eller när jag säljer muminmuggarna. Eller när vi faller ihop av hunger och tristess, men inte slår numret till pizzerian.

7 kommentarer:

Lisa sa...

den filmen är grym!

Linnéa sa...

Sv: Tack så hemskt mycket! Blir så glad av dina ord. Det är härligt att få feedback. Du vet väl att du har en av de bästa bloggarna öht! kram

Kajsa sa...

jättefin film!

Anonym sa...

Gillar den också.

Annika sa...

Ahhhh favoritfilm! musiken av eddie vedder är bara för fantastisk också.

Sofia sa...

oh, du, jag läste den boken, Into The Wild, där stod om en som hette Everett Ruess som en av mina absoluta favoritlåtar handlar om, då fick jag veta att han funnits på riktigt. Jag blev jättefascinerad av Arizona, Nevada och de trakterna som Ruess älskade och där han försvann spårlöst en gång i tiden. Och Alaska hade jag fascinerats av sen barnsben då vi hade en bok hemma om djuren och naturen där. Efter att jag läst boken blev längtan efter USA och dess natur så olidligt stark att jag googlade för att se om man inte kunde få praktisera som Park Ranger nånstans. Så hittade jag American Conservation Experience, volontärarbete i nationalparker och naturområden i 'The Southwest' och i Kalifornien. Några månader sedare var jag där. Alltså, känslan i mitt hjärta när jag tänker på det äventyret, på alla otroliga platser jag fick se där, på alla roadtrips, alla möten...obeskrivlig! Jag hoppas du snart får uppleva något liknande! Här har jag skrivit lite om det och om min kärlek till amerikansk natur: http://soffenoffe.blogspot.com/search/label/vildmark. Vill egentligen inte spä på din längtan ännu mer, för det är jobbigt att längta så mycket, men jag är glad över att ha hittat en som verkar längta efter det lika mycket som jag gjorde/gör. I sommar ska jag till Oregon där min pojkvän pluggar, vandra vid Crater Lake och kolla in hans universitet. Överallt på internet stöter jag hela tiden på grejjor om Oregon, t.ex på Etsy där var och varannan försäljare är från Portland, så jag känner mig verkligen dragen dit. Men jag måste också avstå från att köpa alla vackra vårklänningar jag ser och nya muminmuggar jag vill ha i min ägo. Men tro mig, det är SÅ värt det!

Sofia sa...

PS: den fina filmen har jag förstås i min ägo :). Och jösses vilken monsterlång kommentar det där blev, sorry! Jag var bara tvungen att prata av mig.