2011/10/26

It's just that now you're romanticizing some pain that's in your head

my room

blue water glass

Jag tänker att allt jobbigt kanske inte hade behövt kastats i ansiktet på mig på en gång. Och så tänker jag att staden jag bor i är som en bubbla och jag behöver inte tänka på det som finns utanför. Och jag tänker att det inte gör något att jag ljög mig till ett godkänt på kursen. Och så försöker jag återerövra sextiotals-musiken igen, göra den fri från associationer. Det slutar med att jag mentalt försvinner iväg till någon sorts sommar så fort jag inte fokuserar på vad som är framför mina ögon. Helst av allt vill jag bara ligga och röka på min säng med tända rökelser, inte hyperventilera och inte tänka på någonting alls. Och på min nya vinylspelare vill jag spela skivor med pyskedelisk musik vars texter är så knarkiga att jag inte förstår vad de betyder. Igår åkte jag till havet. Jag hörde inte riktigt vad hon som körde bilen sa när vi åkte ut ur stan för jag tänkte på havet, havet, havet. Det är något sjukt med mig och havet, men solen sken och mina lungor har inte känts så rena sedan jag flyttade hit. Och när jag kom hem blockerade jag allt jobbigt i huvudet, tittade på tv-serier och åt nötter. Lösningen på allt.
(Joni Mitchell - The last time I saw Richard)

6 kommentarer:

Rebecka sa...

Jag tycker att du och jag ska dricka vin någon gång.

jennifer sa...

Gillar verkligen den andra bilden. Färgerna är helt underbara!

Hanna sa...

fina, fina bilder. det där med att återerövra musik alltså, så himla arbetsamt, men när man lyckas känns det bra efteråt, som man har gjort något viktigt.

Linnéa sa...

Sv: Tack! Alltså, när kommer till Sthlm så att man får träffa den här människan med den bästa bloggen irl?
PS. Tror du kommer gilla mitt nya extrajobb ganska mycket :) DS.

blygvink sa...

blåingbilden mökke fin. ville bara säga det. och att jag också har en oförklarlig dragningskraft till havet

Rebecca sa...

och där i spegeln så tror jag att jag ser lampan som du berättade om för länge sedan? Det blir faktiskt förvånansvärt bra att köpa en gammal skärm och en ny fot!