2011/10/31

Vi hade med oss smörgåsar hallonsaft och magnecyl med kodein

poppies

industry

the cow

Man blir ful av att vara ledsen och bitter säger de, så jag tänker mest på bra saker nu. Som att jag lyckas ganska bra med att bli bästa vän med mig själv. Idag gick jag med Jefferson Airplane i öronen på kyrkogården och runt runt i Botaniska trädgården och sedan hade plötsligt en timme gått. Sedan spenderade jag kvällen som jag spenderade nästan alla mina kvällar för två år sedan: med värmeljus, dokumentärer, rökelse, mackor, te och broderandes konstiga slagord i korsstygn. Andra bra saker under veckan: sushi (för första gången sedan jag flyttade till stan) på sängen med Sandy & Gossip girl. Vin (fast jag inte skulle dricka mer den här veckan) och massa snacks och sällskapsspel med sambos. Att sitta länge i mörkret och titta ut över vattnet i Christiania, gå en bit och titta på Aidan Moffat och Bill Wells, gå tillbaka och titta lite mer på vattnet och staden, vara med om att för första gången kunna sitta stilla och tänka på absolut ingenting istället för all jobbig skit som händer. Somna och vakna varm istället för iskall. Ligga på sin säng och lyssna på nyinköpta vinylskivor samtidigt som man löser Sydsvenskans svåra korsord. Sådant tänker jag på. Hela tiden, oftast, nästan, ibland.
(Kristina Lugn)

8 kommentarer:

Lisa sa...

låter fint. tjusiga bilder också.

Magda sa...

Dina inlägg är alltid bäst. Och tack för din kommentar, jag ä.l.s.k.a.r Hey Princess. I nyutgåvan av den så finns det en bild som driver med Emmabodafestivalen och när jag var femton/sexton år så var den bilden min stora inspiration (typ polotröja, nätstrumpbyxor, converse).

Tall-Maja sa...

Det låter fullständigt enastående och det är inte utan att jag känner sting av...inte avundsjuka, men en tryckande längtan efter en tillvaro i den stilen. Åh.

Vicky sa...

vallmon. älskart.

Rebecca sa...

Hanna! Vi är två som lyssnar på nyinköpta vinylskivor med andra ord :) Tycker absolut att du ska besöka butiken. Jag kommer att jobba där lite grann framöver också :) Kram

Kuriosakabinett sa...

Ja det är verkligen värt att unna sig själv sånt som man tycker om. Det är nog väldigt många som glömmer bort sånt och tänker på saker som dom inte har.

Linnéa Johansson sa...

Har jag skrivit att jag älskar din blogg? Jo just det, det har jag visst gjort några gånger. Kan ju inte skada att påminna ibland.

jenny sa...

HELVETE vilka fina bilder! är kär i vallmo bilden.